Om kampagnen
Kampagnen ’Gør noget, der gør noget’ skal få flere til at overveje en uddannelse inden for bygge- og anlægsområdet.
Mange har kun øje for gymnasiet efter folkeskolen og kan derfor overse de mange muligheder for job, kreative udfordringer, indflydelse på fremtidens bæredygtige samfund, gode lønninger og videreuddannelse, der ligger i at tage en af byggeriets uddannelser.
Kampagnen skal derfor få flere unge til at opdage, at det at uddanne sig til tømrer eller anlægsstruktør ikke betyder, at du behøver arbejde på en byggeplads resten af dit liv. Tværtimod åbner det lige så mange døre og veje, som du selv bygger og anlægger.
Samtidig viser kampagnen, at du, ved at tage en af byggeriets uddannelser, kan være med til at gøre en forskel. For miljøet, for dem uden for byerne, for bybilledet, for de mange i de store lejlighedskomplekser og for de få i de arkitekttegnede villaer.
Du gør noget for dem ved at bygge noget, som også er her om 100 år og ikke er gemt væk på en server i skyen.
Med andre ord gør du noget, som gør noget.
Kampagnen igangsættes i samarbejde mellem Byggeriets Uddannelser, 3F & Dansk Industri.
Kampagnen skal vise de mange muligheder, de unge får, når de vælger en uddannelse inden for byggeriet.
Torsten Lindum Poulsen, Sekretariatschef, Byggeriets Uddannelser